Studio Animacji 2D - animacja whiteboard - explainer video

PARAMONT

studio animacji

Przeczytaj również:

Czyli o kompleksowych usługach jakie powinno zapewnić dobre studio produkcji animacji 2D i explainer video

 

 

Po pierwsze należy odpowiedzieć sobie na pytanie: czego potrzebuję? Jeśli ma to być widowiskowa animacja reklamowa, bardzo wysoko kosztowa, przeznaczona do emisji w telewizji, wymagająca przeprowadzenia wielu badań marketingowych, przygotowania kilku wersji roboczych i realizacji w studiu lepiej żebyś postawił na duże studio produkcyjne. Do takich realizacji potrzebny jest rozbudowany zespół produkcyjny, który zatrudni odpowiednich ludzi i dopilnuje każdego etapu produkcji. Oczywiście w tym wypadku trzeba się liczyć z bardzo wysokimi kosztami i długim czasem produkcji produkcji. 

 

Ale gdy potrzebujesz explainera video, animacji whiteboard lub innej animacji przeznaczonej dla ograniczonej grupy docelowej, możesz bez obaw podjąć współpracę z małym studiem lub z doświadczonym freelancerem. Wielu twórców najchętniej pracuje w domu i na własnym sprzęcie. Z doświadczenia wiem, że nawet duże studia lub agencje reklamowe współpracują z różnymi podwykonawcami - animatorami, ilustratorami i montażystami, dobierając ich w zależności od wymagań projektu. Pracując kiedyś w firmie produkującej programy telewizyjne wielokrotnie zabierałam materiały do domu i montowałam programy na własnym komputerze. Taki styl pracy stał się jeszcze powszechniejszy w czasie pandemii i po niej. Możliwe zatem, że  zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy stawiając na freelancera lub małe studio animacji, które ma duże doświadczenie w realizacji tych stylów i rodzajów animacji, których właśnie potrzebujesz. usługi studia animacji

 

 

 

 

Co należy brać pod uwagę wybierając studio animacji:

 

 

Portfolio studia animacji

 

Portfolio oddaje jakość pracy studia animacji. Należy pamiętać, że animacje nie muszą być bardzo widowiskowe, najważniejsze aby spełniały swoją funkcję. Powinny być angażujące i atrakcyjne wizualnie. Explainery muszą skutecznie wyjaśniać omawiane tematy, obrazowo pokazując o co w nich chodzi i co zyska użytkownik. Dobrą animację promocyjną lub explainer video poznasz po tym, że nawet nie poczujesz, kiedy obejrzysz cały film i zobaczysz planszę końcową z logotypem i CTA.

 

 

Na co w szczególności warto zwrócić uwagę oceniając portfolio studia animacji:

 

 

- dobre teksty lektorskie - powinny być napisane prostym językiem, dostosowanym do różnego poziomu wiedzy odbiorców, zdania powinny być możliwie krótkie, jasno przekazujące komunikat. Tekst powinien ciekawie przedstawiać prezentowany temat. Jeśli charakter filmu jest mniej formalny, może też zawierać elementy humorystyczne. Jeśli tłumaczy jakieś skomplikowane zagadnienie dobrze, jeśli zawrzemy w nim trafne porównania i metafory.

 

- dedykowane ilustracje - do każdej animacji 2D powinien być przygotowany odrębny zestaw postaci i backgroundów. Doświadczone studio, uczciwie traktujące klientów, nie korzysta ze stokowych zasobów grafiki.

 

- różne style plastyczne - zwróć uwagę na różnorodność portfolio, dobrze jeśli można wybierać spomiędzy różnych stylów grafik, od tych ręcznie rysowanych, po te w stylu flat design. To znaczy, że studio potrafi dostosować się do twoich oczekiwać i wymagań jakie narzuca dana branża. W portfolio powinny też być różne style animacji, np. animacja whiteboard, animacje z w pełni animowanymi postaciami, animacje zwierające kreatywne przejścia między scenami i ciekawe efekty wizualne. To znak, że studiu zależy na świeżości pomysłów i jakości animacji. 

 

style plastyczne studio animacji Paramont

 

- ruch kamery - animacja to nie prezentacja, w dobrym portfolio animacje operują również językiem filmu - ważne są dojazdy, odjazdy, zbliżenia na ważne elementy. Odpowiednio wyreżyserowany ruch kamery nie tylko dynamizuje przekaz, jest też odpowiedzialny za utrzymanie uwagi i napięcia u odbiorców. 

 

- odpowiednia muzyka - w animacjach, gdzie najważniejszy w warstwie audio jest komentarz lektora, muzyka powinna być możliwie neutralna, przyjazna i oczywiście odpowiedniej głośności. Jeśli animacja nie zawiera głosu lektora to muzyka stanowi tło dla animacji. Wtedy ruch powinien być zsynchronizowany z muzyką a zmiany kadrów  następować w rytm muzyki. Obecnie najczęściej korzystamy z internetowych banków licencjonowanej muzyki. Studio animacji powinno mieć wykupioną licencję do utworu, który stanowi oprawę animacji. Na życzenie powinno taką licencję przekazać klientowi. 

 

- różne głosy lektorskie - dobre studio animacji zawsze współpracuje z różnymi lektorami polskimi i native speakerami. Powinno przesyłać kilka propozycji głosów lektorskich w procesie planowania produkcji i ustalania najważniejszych wytycznych. Studio powinno mieć też zaprzyjaźnione studio nagrań, w razie gdyby klient zażyczył sobie nagranie konkretnego głosu.

 

 

 

Jak długo istnieje studio animacji i ile projektów zrealizowało

 

 

Doświadczone studio ma wiele animacji w swoim portfolio. Jeśli ma po kilka filmów realizowanych dla tego samego klienta, prawdopodobnie był on zadowolony ze współpracy i wracał do studia z kolejnymi projektami. To znak, że takiej firmie można bez obaw powierzyć produkcję. Ważne są też opinie klientów - pochlebne referencje to zazwyczaj dotrzymane terminy, elastyczne podejście i przyjazna współpraca. 

 

 

Kompleksowa obsługa produkcji animacji

 

 

Szukając studia warto dowiedzieć się jak przebiega proces produkcji animacji i co klienci zwyczajowo otrzymują w cenie usługi. W przypadku explainera video lub filmu promocyjnego dobre studio animacji powinno zaangażować się już w proces tworzenia scenariusza, dogłębnie poznając temat, o którym ma opowiadać animacja. Takie podejście owocuje dobrym zrozumieniem tematu i dobrym projektem plastycznym, trafnie pokazującym zagadnienie.

 

Usługa produkcji animacji powinna obejmować stworzenie scenariusza i tekstu lektorskiego, projekty graficzne, scenopis i storyboard, nagranie lektora, animację i oprawę muzyczną. 

 

 

Zaangażowanie i współpraca z klientem

 

 

Aby stworzyć dobrą animację promocyjna, explainer video lub inną animację 2D studio animacji powinno zrozumieć czego dokładnie potrzebujesz i jaką wizję ma klient. Firma powinna w miarę szybko odpowiadać na zapytania i móc w ciągu max.2 dni przygotować wycenę standardowego projektu. Powinieneś móc zapoznać się z procesem kreatywnym i wiedzieć jakie materiały otrzymasz po drodze, by móc nanieść zmiany.

 

Bardzo ważny jest harmonogram produkcji, który zawiera terminy realizacji i akceptacji poszczególnych etapów realizacji animacji. Studio animacji, zgodnie z harmonogramem, powinno przedstawiać kolejno wykonane prace, do których można zgłosić uwagi.

 

Bardzo ważna jest też kwestia oprogramowania, na którym pracują realizatorzy animacji. Należy unikać twórców posługujących się internetowymi generatorami animacji, takie produkcje są trudne do poprawienia i odznaczają się niską jakością estetyczną i techniczną. Powinno to być profesjonalne oprogramowanie do tworzenia i edycji video.

 

Najczęściej, przy produkcji animacji używa się pakietu Adobe, który zapewnia ogromne możliwości techniczne w obszarze animacji, video i tworzenia grafiki. Dzięki temu, w przyszłości możliwe są zmiany w animacji, bez konieczności tworzenia nowego filmu. Studio animacji powinno archiwizować projekty i grafikę przez okres kilku lat.

 

Studio animacji - czym się kierować przy wyborze producenta animacji?

18 lutego 2025
pigułka wiedzy explainer video

kontakt:

 

biuro@paramont.pl

 

Maciej Wałachowski

504 290 624

maciek@paramont.pl

Studio animacji
Studio animacji Rysująca Ręka

Co robimy:

 

animacja whiteboard

animacja 2d

motion desin

explainer video 

animacja biznesowa

animacja promocyjna