PARAMONT
studio animacji
Jeśli jesteś zainteresowany jak krok po kroku powstają animacje przeczytasz o tym
Skontaktuj się z nami - opowiemy o procesie produkcji i kosztach wykonania usługi.
kontakt:
biuro@paramont.pl
Maciej Wałachowski
504 290 624
maciek@paramont.pl
Co robimy:
animacja whiteboard
animacja 2d
motion desin
explainer video
animacja biznesowa
animacja promocyjna
Animacja whiteboard ma z góry narzuconą konwencję. Ręka rysuje w kadrze kolejne ilustracje, rysunki wraz z komentarzem lektora stopniowo pojawiają się na białym ekranie.
Whiteboardy tworzymy od dekady i mamy w nich ogromne doświadczenie. Zauważyliśmy, że Klienci bardzo chętnie zamawiają filmy, w których łączymy animację whiteboard z animacją 2D. Taki sposób opowiadania historii jest bardzo dobrze przyjmowany przez odbiorców, w animacji dzieją się rzeczy, które ich zaskakują i skutecznie utrzymują koncentrację uwagi na przekazie. Takie rozwiązania zastosowaliśmy między innymi w animacji zrealizowanej w 2023 roku dla Great Place To Work:
Przystępna, przewidywana forma - dzięki temu, że ma “ustandaryzowaną formę” jest tańsza od innych animacji i szybka w realizacji. Bardzo skutecznie tłumaczy nawet skomplikowane tematy. Jest bardzo chętnie oglądana przez widzów.
Prosty, czytelny styl, w którym rysunki są zwykle monochromatyczne, z ewentualnymi kolorowymi akcentami.
Pozorowanie ręcznego rysowania – „rysowanie na żywo” przyciąga uwagę i wyzwala ciekawość co pokaże się dalej.
Edukacja i szkolenia
Animacja whiteboard doskonale sprawdzi się w kursach online, e-learningu, przeróżnych instruktażach i webinarach. W obrazowy sposób pokaże trudne zagadnienia i przeprowadzi odbiorcę za rękę przez na pierwszy rzut oka trudny i zniechęcający proces. Taką animację wykonaliśmy dla Miasta Stołecznego Warszawy. Nasze trzy whiteboardy dogłębnie pokazały mieszkańcom stolicy co to jest i na czym polega budżet obywatelski. W trzeciej części animacja pokazuje warszawiakom jak przejść przez proces głosowania na projekty złożone w budżecie obywatelskim:
Marketing i sprzedaż
Whiteboard animation świetnie sprawdza się przy wyjaśnianiu klientom zalet oferty, procesu produkcji czy możliwych zastosowań produktu. Animacja whiteboard w formie dużej animowanej tablicy to jeden z lepszych sposobów pokazania widzowi jak wiele pracy i ile czynników wpływa na produkt, który finalnie konsumenci mogą kupić w sklepie. Pokazanie złożoności pracy i działań firmy niejednokrotnie stanowi też przekonujące uzasadnienie ceny danego produktu. Taką animację można oczywiście wykorzystać na stronach sprzedażowych, w kampaniach promocyjnych lub w social mediach. Może też stanowić element budowania wysokiej jakości contentu na kanale YouTube. Dobrym przykładem jest animacja wykonana dla firmy Kronen, która bardzo dokładnie wyjaśnia jak powstaje ich wyjątkowy kompost. Pomimo, że animacja jest dość długa - prawie 5 minut - pasjonaci ogrodnictwa obejrzeli ją już kilkadziesiąt tysięcy razy na kanale firmy na YouTube.
Dlaczego animacje whiteboard bardzo dobrze sprawdzają się w roli prezentacji biznesowych i w firmach B2B? Zauważyliśmy, że Klienci chętnie korzystają z whiteboardów do przedstawiania procesów lub modeli biznesowych bo są korzystne cenowo i skierowane do określonej, stosunkowo niewielkiej grupy odbiorców. Pomimo tego, że grupa jest ściśle określona, często jest bardzo zróżnicowana - pod względem wieku, płci a nawet narodowości. Dlatego plastyka animacji musi być uniwersalna i czytelna dla wszystkich. Whiteboardy te warunki spełniają doskonale. Dobrym przykładem jest tu animacja wykonana dla ABB na temat sposobu funkcjonowania obowiązującej od kilku lat struktury organizacyjnej firmy.
Sektor medyczny i farmaceutyki
Whiteboardy są czytelną formę plastyczną dla każdej grupy docelowej i bardzo dobrze sprawdzają się podczas edukowania lekarzy w tematyce nowych terapii a także pacjentów na temat chorób i przebiegu leczenia. Oszczędny kolorystycznie styl tworzy wrażenie schludności i profesjonalizmu, dzięki temu przekonująco dociera z przekazem do odbiorców z obszarów zdrowia i medycyny. W tym sektorze narracja powinna przebiegać wolniej, gdyż prezentuje trudne i złożone zagadnienia. Widzami często są osoby starsze i seniorzy. I tu mamy na myśli także pracowników medycznych, bo wielu z nich dalej pracuje i dokształca się pomimo osiągniętego wieku emerytalnego. Osoby te mogą być zniechęcone zbyt dynamiczną zmianą kadrów czy szybką muzyką, dlatego należy zadbać o odpowiednie tempo. Bardzo ważne jest też dobranie czytelnych fontów i odpowiednia wielkość tekstów zawartych w animacji. Dla sektora medycznego wykonaliśmy animację opowiadającą o nowych sposobach leczenia łuszczycy:
Tu po raz kolejny na przód wychodzi najważniejsza cecha animacji whiteboard - jej uniwersalność. Przekaz zamawiany przez instytucje publiczne skierowany jest do bardzo szerokiej grupy docelowej, najczęściej jest to ogół społeczeństwa. Animacje skierowane do takiej grupy muszą spełniać szereg warunków takich jak odpowiedni kontrast, wprowadzone napisy z audiodeskrypcją, łatwo czytelne fonty. Animacja powinna mieć odpowiednio wyważone tempo, tak by utrzymywała uwagę odbiorców a jednocześnie nie była zbyt dynamiczna. Dobrym przykładem jest tu animacja zrealizowana dla Miasta Stołecznego Warszawy. Forma dużej mapy, pokazująca złożoność instytucji i powiązań, skutecznie pokazuje jak zarządzane jest miasto.
Witajcie w naszym studio animacji. Produkujemy explainery video, animacje 2D, animacje promocyjne i szkoleniowe. Stanowimy niewielki, zgrany zespół, który w 100% angażuje się w powierzone zadania. Mamy indywidualnie wypracowany styl, dopracowany proces produkcji. Sprawdź naszą ofertę.
Animacje whiteboard