paramont

studio animacji

Przeczytaj również:

Animacje 2D i Explainer video - skuteczny marketing w sieci

 

Reklamy zawsze mnie wkurzały! 

 

“Nie potrzebuje tego” - myślałam. W przerwie reklamowej swobodnie dawałam radę wyjść z psem i wziąć prysznic. To było najbardziej irytujące - bloki reklamowe ciągnęły się w nieskończoność. Nieraz zapomniałam, co właściwie oglądałam. Tak właśnie działa reklama w telewizji. Ma szerokie pole rażenia, ale niską skuteczność. Bardzo droga w produkcji i w emisji. Jednym uchem wpuszczana i drugim wypuszczana. Zwykły szlam informacyjny. 

 

 

Od kilku lat nie oglądam klasycznej telewizji

 

W domach rodziny i przyjaciół jest podobnie. Po rozrywkę i informacje ludzie przenieśli się do internetu. Według raportu opublikowanego w 2023 roku przez portal Wirtualnemedia już 45% internautów przeważnie nie ogląda klasycznej telewizji. Wśród młodzieży telewizja jest zdecydowanie w ogonie zainteresowań. Oni nie oglądają jej wcale. W siłę rosną społecznościowe platformy video i serwisy streamingowe. Za internautami poszli reklamodawcy. Wydatki firm na reklamę w internecie już dawno są wyższe niż na reklamę telewizyjną. Dlaczego? 

 

 

Działania marketingowe w sieci są w pełni targetowalne

 

Obecnie agencje obsługujące kampanie internetowe dobierają grupy docelowe na podstawie takich danych z wyszukiwarki, jak wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, wykształcenie, dzięki temu reklamy są wyświetlane dokładnie tym odbiorcom, którzy reprezentują konkretne nisze i społeczności. W internecie spoty reklamowe są precyzyjne kierowane do potencjalnych klientów. 

 

 

Videomarketing w sieci można prowadzić dwutorowo

 

Z jednej strony filmy reklamowe wyświetlane przed lub w trakcie filmu dalej głownie wspierają działanie o charakterze wizerunkowym, z drugiej mocno rozwijającym się trendem jest obecnie tworzenie własnego contentu i zamieszczanie materiałów video na platformach społecznościowych. Tu prym wiedzie YouTube, który jest drugą po Google wyszukiwarką na świecie i drugim, najbardziej popularnym serwisem społecznościowym.

 

 

Dlaczego warto tworzyć własny content w formie filmów promocyjnych, filmów informacyjnych i explainer video?

 

Dzisiaj to użytkownicy platform sami wskazują interesujące ich treści. Na YouTube poszukują i wybierają filmy zgodne z ich zainteresowaniami i potrzebami. Algorytm YouTuba podsuwa widzom treści zgodne z kręgiem ich zainteresowań. Widzowie na równi traktują programy, filmy, animacje 2D oraz 3D tworzone profesjonalnie i przez amatorów. Oceniają je głównie pod kątem wartościowej treści. Najważniejsze jest aby niosły przydatne dla nich informacje i pobudzały pozytywne emocje. Dlatego skuteczne działania marketingowe na platformach społecznościowych są też dostępne dla startupów i małych lub średnich marek, które nie chcą marnować pieniędzy na ryzykowne duże akcje reklamowe. Rozwijanie kanału z oryginalnym, przemyślanym contentem wspiera budowanie świadomości marki, zaangażowania i pomaga podejmować konsumentom decyzje o zakupie. Aby kanał realizował cele marketingowe warto oprzeć strategię contentową na bazie potrzeb i problemów potencjalnych konsumentów.

 

 

Jakie typy materiałów filmowych warto zamieszczać na własnym kanale YouTube?

 

- rekomendacje rozpoznawalnych twarzy i popularnych youtuberów,

- explainer videos tłumaczące jak działa produkt lub usługa,

- instruktaże - np. filmy i animacje instruktażowe dokładnie pokazujące jak używać produktu,

- filmy i animacje promocyjne, które informują o nowych produktach i usługach,

- komunikacja wizualna z widzami w formie reportaży i videorelacji.

 

 

Współpraca przy produkcji filmów z rozpoznawalnymi twórcami

 

Polega na nawiązywaniu partnerstwa między firmami a osobami, które mają wierną grupę obserwujących i duży wpływ na swoich widzów. Pokazanie przez nich produktu w użyciu i rekomendacje mogą znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe osób, które śledzą ich kanały.

Współpraca jest najskuteczniejsza gdy prezentowana przez nich marka lub produkt pasuje do ich stylu życia i wartości. Autentyczność jest kluczowa bo widzowie bezbłędnie rozpoznają fałsz. 

Takie działania pozwalają firmie dotrzeć do większej liczby osób, często w sposób bardziej angażujący niż tradycyjna reklama. Widzowie często rozwijają silne więzi z twórcami ich ulubionych kanałów. Ta zażyłość sprawia, że ich opinie i testy są traktowane jak rekomendacje od przyjaciół i znajomych, co zwiększa zaufanie do marki.

Korzyści płynące ze współpracy z youtuberami mogą obejmować większy zasięg, poprawę wizerunku marki, wzrost sprzedaży czy poprawa rozpoznawalności produktu. Skuteczność takiej współpracy można mierzyć poprzez analizę zasięgów, liczbę polubień i komentarzy.

 

 

Filmy promocyjne, filmy instruktażowe i filmy szkoleniowe

 

Na YouTube konsumenci aktywnie się uczą. Gdy mają kłopot lub czegoś nie wiedzą obejrzą wiele filmów w poszukiwaniu najlepszego możliwego rozwiązania. Takie filmy budują wizerunek eksperta w oczach konsumentów i wzmacniają zaangażowanie w markę. Inspirują i kreują potrzeby konsumentów. Pomagają też w obsłudze posprzedażowej gdy konsument np. ma problem z użytkowaniem produktu. Bardzo popularne są też animacje 2D i 3D pokazujące krok po kroku działanie produktów. 

Ostatnio bardzo popularne są animacje instruktażowe pokazujące krok po kroku działanie różnych aplikacji. Taka animację zrealizowaliśmy dla Instytutu Badań Edukacyjnych, gdzie wdrożono w życie aplikację Moje Portfolio:

 

 

 

 

Filmy wyjaśniające w formie animacji explainer video

 

Warto dokładnie wytłumaczyć na czym polega działanie produktu lub usługi. W takich działaniach dobrze sprawdzają się animacje 2D. Są niedrogie i szybkie w produkcji. Pozwalają one na atrakcyjne przedstawienie oferty, wyjaśnienie kluczowych cech produktu lub usługi, a także zwiększenie zasięgu i zainteresowania Twoją marką.

Można rozłożyć produkt na czynniki pierwsze i dokładnie pokazać jak działa. Jeśli nasz produkt jest eko warto pokazać cykl życia od produkcji aż do ponownego wykorzystania. Poprzez animację 2D można obrazowo pokazać, że produkt sprawdza się w wielu różnych sytuacjach. Przyjaźnie zobrazować kwestie, które są trudne do pokazania na żywo lub zwyczajnie “nie budzą naszego zachwytu”. Taki explainer video przygotowaliśmy dla firmy Kronen, producenta innowacyjnego ecokompostu. Animacja na polskim kanale YouTube ma już 52 tysiące wyświetleń.

 

 

 

 

 

Komunikacja wizualna w formie reportaży i videorelacji. 

 

Jest ważnym elementem budowania świadomości i zaangażowania. Na swoich kanałach firmy i instytucje zamieszczają relacje z targów i konferencji. Publikują rozmowy z ekspertami, filmy jubileuszowe, reportaże pokazujące działania CSR. Ludzie są z natury ciekawscy, można więc pokazać kulisy pracy firmy. Wszelkie filmy typu making-off zawsze cieszą się dużą popularnością. Z okazji 30-lecia ABB w Polsce przgotowaliśmy animację pokazującą zmiany jakie zaszły w obszarze produkcji przez te 3 dekady:

 

 

 

Jak rosnąć szybciej  z YouTube i dlaczego reklamodawcy wybierają internet?

03 października 2024

kontakt:

 

biuro@paramont.pl

 

Maciej Wałachowski

504 290 624

maciek@paramont.pl

Studio animacji
Studio animacji Rysująca Ręka

Co robimy:

 

animacja whiteboard

animacja 2d

motion desin

explainer video 

animacja biznesowa

animacja promocyjna